Blog

Cum se face un sistem de iluminat teatru. Lumini scena si sali de spectacol

Cum se face un sistem de iluminat teatru. Lumini scena si sali de spectacol

Cum se face un sistem de iluminat teatru. Lumini scena si sali de spectacol

Conceptul de iluminat scena si sali de teatru, concerte si sali de spectacol este sinonim cu arta iluminatului si cromaticii. Luminile de scena, studio sau concert nu pot exista fara ingineri luministi specializti si designeri pt spectacol.

Scenotehnica unei sali de spectacol implica 3 componente:

  • structura fizica a scenei
  • echipamentele de lumini
  • controlul luminilor inteligente

Cu toate ca lampile cu led au acaparat domeniul, iluminatul de teatru mai foloseste corpuri cu halogen si lampi cu descarcare. Aceasta datorila luminii stabile si a temperaturii de culoare mai exacte.

iluminat teatru

iluminat scena teatru

Tipuri de corpuri de iluminat teatru si scena

Ellipsoidal

Reflector Ellipsoidal reflector (ERS), este o lumină folosită pentru a evidenția anumite subiecte sau piese de scenă cu un unghi de fascicul relativ îngust. Acest lucru este cel mai bine utilizat atunci când doriți să atrageți atenția asupra unei persoane prin utilizarea mai multor unități. Luminile ERS au întotdeauna focalizare reglabilă și pot avea goburi plasate în ele pentru a proiecta modele sau logo-uri.

 

 

 

PAR

Scurt pentru reflectoarele parabolice, acestea sunt lumini folosite ca si corpuri de baie de lumina. Acestea pot acoperi părți mari ale scenei pentru a umple goluri pe care nu le acoperă alte lumini. Nu au de obicei zoom, dar vin într-o varietate de tipuri de lentile pentru a obține unghiuri diferite ale fasciculului. Acesta este cel mai uzual, deoarece este cel mai eficient cost-randament.

Fresnel

Aceste dispozitive sunt tranzitia dintre un PAR și un ERS. Au o funcție de zoom, dar nu focalizată și aruncă o lumină mult mai „moale” decât corpurile ERS. Acest tip de lumină este util când nu puteți atârna un corp într-o locație și aveți nevoie de o optică reglabilă.

 

 

Moving head

Aceste dispozitive vin într-o varietate de tipuri diferite, cum ar fi o spot, wash, beam și hibrid. Fiecare dintre aceste denumiri se referă la unghiul de unghi al fasciculului. Aceste unități au, de asemenea, capacitate de culoare, mișcare, modele gobo și o listă lungă de alte funcții.

 

 

 

Atârnarea corpurilor de lumini

Acum că ați înțeles angrenajul și puteți imagina cum doriți să arate etapa, ce urmează? Iată câteva tehnici și ghiduri despre cum și unde să-ți agăți corpurile pentru a obține aspectul dorit. În primul rând, de fiecare dată când atârnați accesorii, cel mai important este siguranța. Asigurați-vă că, atunci când echipamentele dvs. sunt în aer, sunt pilotate de un profesionist calificat, cu hardware-ul potrivit. În mod obișnuit, toate corpurile de fixare sunt fixate pe țeavă de oțel sau cu cleme de iluminare. Multe dispozitive vor folosi o singură clemă, dar unele vor folosi două. Consultați întotdeauna specificațiile producătorului atunci când atârnați un dispozitiv. Fiecare aparat trebuie să aibă un cablu de siguranță înfășurat în jurul jugului sau mânerului.

Amplasamentul luminilor

Deci, unde vă așezați accesoriile? Aceasta depinde de multe variabile, cum ar fi aspectul, înălțimea tavanului și greutatea și distanța. Iată câteva exemple diferite.

Iluminarea cu un singur punct

Acesta este cel mai simplu tip de plasare și, de fapt, imită ceva ce vedem în fiecare zi – soarele! Are cel mai natural aspect și poate avea un efect dramatic. De asemenea, atrage atenția, dar poate oferi unei persoane pe scenă un aspect foarte plat, bidimensional. În mod obișnuit, cu o lumină din față, ați dori ca lumina să fie pe axa cu subiectul și aproximativ 30˚ în sus.

Cum se face un sistem de iluminat teatru. Lumini scena si sali de spectacol

Iluminarea în două puncte

este similară cu iluminarea cu un singur punct, dar oferă un aspect mai tridimensional. De obicei, există o lumină care vine din fața subiectului pe axa de aproximativ 30 de în sus. A doua lumină este poziționată în spatele subiectului și este adesea o culoare diferită pentru contur. Lumina care vine din spate este, de obicei, de 30 – 40 ° în sus și aproximativ 60-70 de axe off pentru a oferi adâncime.

Iluminarea în trei puncte

Acest pas următor este modul în care majoritatea producțiilor live aleg să-și lumineze interpreții. Iluminarea în trei puncte este o tehnică care elimină majoritatea umbrelor din perspectiva audienței. Iluminarea în trei puncte folosește două lumini în față, aproximativ 45 de axe off și 30˚ în sus. Apoi, a treia lumină este plasată în spate și axa de aproximativ 30 – 40˚ în sus și 60˚ – 70˚.

Iluminarea în patru puncte

Această tehnică este utilă atunci când este implicat videoclipul. Tehnicile anterioare pot fi problematice pentru video, deoarece tind să aibă umbre. În timp ce umbrele pot fi un lucru bun pentru multe spectacole, acestea nu sunt ideale atunci când înregistrați videoclipuri. Lumina în patru puncte este exact ca cea de trei puncte, dar a patra lumină este așezată în față, direct pe axa cu subiectul. Cu trei lumini în față, totuși, va trebui să modificați intensitatea fiecărei lumini, astfel încât să funcționeze bine împreună pentru a crea un aspect frumos bine amestecat. Unii designeri adaugă mai multe lumini pe fundal sau spală spatele scenei cu culoare pentru a crea adâncimea de scenă pentru camerele de filmat.

Aici veti gasi o oferta completa de Corpuri de iluminat scene de teatru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *